06 آبان 1395 مدیر سایت مجموعه اصلی: دانلود کتاب حل المسائل آمار و احتمال مقدماتی بهبودیان معرفی کتاب مجموعه: کتاب های آمار و احتمال منتشر شده درون 06 آبان 1395 آخرین ویرایش درون تاریخ 08 آبان 1395 تعداد بازدید: 5677

نام کتاب

نویسنده

دکتر جواد بهبودیـان

استاد دانشگاه شیراز

انتشارات آستان قدس

این کتاب یکی از بهترین کتاب های تالیف شده درون آمار مـی باشد کـه جهت آشنایی شما عزیزان با کتاب و محتوای آن، دانلود کتاب حل المسائل آمار و احتمال مقدماتی بهبودیان ابتدا سرفصل های کتاب و در ادامـه بخشی از مقدمـه مولف را مـی آوریم.

سرفصل‌های کتاب آمار و احتمال مقدماتی دکتر بهبودیـان:

فصل اول: تهبه و تنظیم داده ها

فصل دوم: قوانین شانس یـا احتمال

فصل سوم: متغیرهای تصادفی، تابع توزیع، تابع چگالی

فصل چهارم: امـید ریـاضی یک متغیر تصادفی و کاربرد آن

فصل پنجم: چند توزیع مـهم و ارتباط آن ها با هم

فصل ششم: نتیجه گیری آماری

فصل هفتم: نتیجه گیری آماری به منظور پارامترهای توزیع نرمال و پارامتر نسبت

فصل هشتم: ضریب همبستگی و خط برگشت

فصل نـهم: آزمون مدل های احتمال بـه کمک توزیع x2

 مباحث آورده شده درون هر فصل بسیـار گسترده هست جهت آشنایی دقیق تر با جزئیـات هر فصل مـی توانید مقدمـه و فهرست مطالب را دانلود نمایید.

بخشی از پیشگفتار مولف:

در عصر ما بیش از هر عصری اعداد محرک و راهنمای انسانـها مـی باشند. دانلود کتاب حل المسائل آمار و احتمال مقدماتی بهبودیان اغلب با شنیدن یـا دیدن عددی کـه به نحوی با ما ارتباط دارد اندیشـه مـی کنیم، احساساتی مـی شویم، تغییر عقیده مـی دهیم، چاره جویی مـی کنیم و سرانجام بـه کار مـی پردازیم.

 اعداد اگر نماینده تقریبی واقعیت ها باشند و به خوبی تجزیـه و تحلیل گردند، بـه حق مـی توانند ما را راهنمایی کنند اما اگر جعلی و نخدوش باشند یـا بـه غلط تفسیر گردند، ممکن هست ما را گمراه نمایند.

هرگاه بخواهیم درباره موضوعی بـه طریق علمـی از اعداد یـاری بگیریم حتما گامـهای زیر پیموده شوند:

الف-ب اطلاعات لازم وابسته بـه موضوع از راه پرسشنامـه یـا طرح آزمایش.

ب- اندازه گیری اطلاعات جمع آوری شده بوسیله مقیـاس های مناسب و بیـان آن ها بـه صورت اعداد بـه نام داده ها

ج- تنظیم و تجزیـه و تحلیل داده ها طبق اصول و ضوابطی مقبول.

دو گام اول با وجود اصول و روش های عمومـی، بستگی تام بـه رشته و هدف پرسشگر دارند و ما کمتر درباره آن ها صحبت خواهیم کرد. دانلود کتاب حل المسائل آمار و احتمال مقدماتی بهبودیان گام سوم موضوع اساسی کار ما درون این نوشته ها مـی باشد.

داده ها، یعنی اطلاعاتی کـه به زبان اعداد ترجمـه شده اند، اغلب دستخوش عوامل شانی مـی باشند و در صورتی مـی توانند روشنگر واقعیت ها گردند که:

1. طبق قواعدی تهیـه و تنظیم گردند.

2. قوانین شانسی کـه بر آنـها حاکم مـی باشند، مشخص شوند.

3. طبق اصولی با اطمـینان کافی تجزیـه و تحلیل شوند.

در واقع مراحل یـاد شده موضوع آمار و احتمال مـی باشند کـه در این کتاب درون چند فصل بیـان مـی شوند.

این کتاب، بر پایـه تجربه و سلیقه شخصی، بـه عنوان کتاب درسی به منظور آمار و احتمال عمومـی نوشته شده است. گفتارها با زبانی ساده و مثالها و تمرین های زیـاد و در ضمن با اسلوب ریـاضی درون حد دبیرستان ارائه شده اند. با خواندن و تمرین این گفتارها، خواننده با آمار و احتمال آشنا مـی شوند و مـی تواند خود را به منظور گرفتن درس های بالاتر درون این رشته آماده نماید.

گفتارهای این کتاب تقریبا طبق برنامـه درس آمار و احتمال مقدماتی و دری روشـهای مقدماتی آمار مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم گردیده اند و باید درون دو نیمسال، هفته ای 4 ساعت تدریس و تمرین شوند. با افزودن یـا کاستن چند مطلب و مثال های مناسب مـی توان کتاب را به منظور درس آمار و احتمال درون رشته های گوناگون بـه کار برد. بـه طور کلی تمام دانشجویـانی کـه دارای دیپلم ریـاضی - فیزیک یـا علوم تجربی مـی باشند و مـی خواهند بر اساس ریـاضی دبیرستان با مفاهیم آمار و احتمال مقدماتی آشنا شوند، مـی توانند از تمام این کتاب استفاده کنند. با این حال، درون صورتی کـه استاد درس مصلحت بداند، مـی توان از خواندن بعضی از قسمت های ریـاضی خودداری کرده بدون این کـه به فهم سایر قسمت های لطمـه ای وارد شود.

داده هایی کـه در این کتاب آمده اند، پاره ای را دانشجویـان جمع آوری کرده اند و پاره ای مصنوعی مـی باشند. اکیداً توصیـه مـی شود کـه دانشجویـان این کتاب، داده های مشابه را جمع آوری کنند که تا مفاهیم آمار و احتمال بهتر روشن شوند.

.

.

.

امـیدواریم این کتاب مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

لیست سایر کتاب های آمار و احتمال

چسبانده شده ها

محبوب ها




[آمار و احتمال مقدمانی دکتر بهبودیـان - ریـاضیـات ایران دانلود کتاب حل المسائل آمار و احتمال مقدماتی بهبودیان]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 17 Nov 2018 17:57:00 +0000